Wpisy archiwalne w kategorii

Transport

Dystans całkowity:0.03 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:00:03
Średnia prędkość:0.60 km/h
Liczba aktywności:3
Średnio na aktywność:0.01 km i 0h 01m
Więcej statystyk

Polityka tolerowania wykroczeń o najniższym stopniu społecznej szkodliwości oraz pouczania, zamiast karania

Środa, 7 listopada 2007 · Komentarze(4)
Kategoria Transport
Polityka tolerowania wykroczeń o najniższym stopniu społecznej szkodliwości oraz pouczania, zamiast karania

Co myślicie o pomyśle tolerowania wykroczeń przez służby do tego powołane (np. policja, straż miejska) przez uczestników ruchu takich jak wyłacznie: piesi i rowerzyści? Służby takie zamiast karania mogłyby pouczać takich uczestników ruchu lub po prostu tolerować takie wykroczenia o ile nie wykraczają one poza ramy należytej stranności (wymagało by to dadatkowo zdefiniowania, gdyż pojęcie wyjęte zywcem z Prawa Cywilnego nie moze byc stosowane w postępowaniu administracyjnym a wszególności karnym - a polityka ta musiałaby wynikać wyłacznie z Prawa Wykroczeń - działu Prawa Karnego).

Polityka ta zresztą nie musi miec podstaw ustawowych, ale chociazby zwyczajowe, albo wynikające z braku czasu na takiego rodzaju przedsięwzięcia - niestety wymagałoby to koncentracji na innych sprawach np. bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa narodowego (np. ataki terrorystyczne) etc.

np. przejazd na czerwonym, przejście na czerwonym, jazda pod prąd, niestosowanie się do znaków.

Wynikać by to mogło z braku uprzywilejowania tych uczestników w ruchu drogowym.
Taka polityka ze skutecznością funkcjonuje min. W Wielkiej Brytanii, Francji, Danii, Szwecji, Włoszech, Hiszpanii. (choć tam dotyczy nawet samochodów),

Polityka takie nie byłaby skierowana do zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego i niektórych innych osób fizycznych (osoby prowadzące min: samochody, skutery, zaprzęgi konne, traktory i wszystkie inne pojazdy wyposażone w silnik - czyli takie które moga spowodować znaczne szkody materialne lub cielesne - za wyjątkiem takich które takich szkod spowodować nie mogą - np. piesi, rowerzyści - chyba, że nie zachowują oni nalezytej ostrożności.)

Dobry pomysł?

Pomysły na Infrastrukturę rowerową

Piątek, 21 września 2007 · Komentarze(0)
Kategoria Transport
Pomysły na Infrastrukturę rowerową i nierowerową w Szczecinie:

1) PASY BUS - dla rowerów, taxi i autobusów

Pasy BUS dla rowerów to standard w europejskich miastach. Korzystają z nich wyłacznie 3 wyżej wymienione kategorie pojazdów, dzięki czemu rowerzyści są bezpieczniejsi, nie muszą jechac drogą.

Takie pasy można by wyznaczyć w centrum, co spowolniłoby ruch samochodowy a uprzywilejowało komunikację miejską. Dałoby również do zrozumienia kierowcom, że lepiej jechać tramwajem lub autobusem, a chociażby rowerem niż cisnąć do centrum samochodem.

Takie pasy mogłyby być czynne wyłącznie w określonych godzinach. Np. w godzinach porannych lub popołudniowych, wtedy kiedy obciążenie poszczególnych linii autobusowych jest największe. W pozostałych godzinach służyłyby jako normalny pas ruchu, taxi i rowerowy wjeżdżałyby na nie o każdej porze.



Rozgorzała dyskusja na: rowerowy.szczecin.pl/forum

2) KONTRAPASY

akie rozwiązanie funckonuje w wielu miastach Europejskich chociażby w Wiedniu. (tyle że u nas potrzebuijemy rozwiązania karkołomnego, dlatego przerywane pasy oddzielające kontrapas od jezdni. (no w Europie takie pasy są niepotrzebne, bo kierowcy są inteligentniejsi.

Rozwiązanie: Rowerzysta będzie mógł pokonać drogę jednokierunkową pod prąd, bez obawy na kolizję z nadjeżdzającymi samochodami. Samochody natomiast będą mogły "przeciąć" kontrapas rowerowy by zaparkowac na wyznaczonych RÓWNOLEGLE (to bardzo ważne, ponieważ gdy parkingi zostaną wyznaczone prostopadle kontrapas będzie bardzo kolizyjny) miejscach parkingowych. Kierowca wyjeżdzającey z miejsca parkingowowego i właczający się do ruchu będzie widział najdjezdzającego rowerzystę, a rowerzysta wyjeżdzającego kierowcę.

Kontrapas to w zasadzie Droga rowerowa (?) toteż obawy, że kierowcy zaczną na nim parkować przy wyznaczonych miejscach parkingowych (i natężeniu ruchu ) w naszym mieście są nieuzasadnione.

Ważne są również słupki parkingowe postawione tuż przy miejscach parkingowych by kierowcy nie parkowali równolegle (mówiąc w skrócie wg. mnie po neapolitansku lub jak idioci, łosie etc.) Nie będą oni wtedy utrudniać ruchu po jezdni, ani drodze dla rowerów.

Nawierzchnia: ASFALT, Najlepiej kolorowy (czerwony), ale by było taniej wystarczy wyłącznie namalować linie.

Znaki: BARDZO WAŻNE. Nalezy ustawić znak zakaz wjazdu z tabliczką nie dotyczy rowerów (z ikonką), a przy wjezdzie na drogę jednokierunkową znak informacyjny o pasie jezdni

Patrz rysynek poniżej. (na przykładzie ulicy Śląskiej (od Pl. Grunwaldzkiego do Obr. Stalingradu) lub np. Św. Wojciecha (od Jagiellońskiej do Obr. Stalingradu.)

Często jednak z kontrapasów rowerzyści korzystają w sposób nieprawidłowy tj. w przeciwnym kierunku. dlatego też proponuję wymalowanie na jezdni przeznaczonej dla samochodów małego znaczka rowerowego (mniejszego niż na kontrapasie) z zaznaczeniem kierunku. Podobne znaki (tyle, że większe, ale rownież z zaznaczeniem kierunku) mogłyby zostać wymalowane na kontrapasie. (Nic się nie stanie jeśli na takim znaku będą jezdziły lub stały samochody (na tzw. Jezdni, a nie kontrapasie!!!). NIE BĘDZIE TO DROGA ROWEROWA, DO WYZNACZENIA TAKOWEJ W ŚISŁYM CENTRUM NIE MA MIEJSCA (a na pewno by ją zrobili z kostki).

Lista potrzebnych Kontrapasów (wg. mnie):

1.ul. Obrońców Stalingradu (pomiedzy pl. Żołnierza a Więckowskiego w kierunku Pl. Zgody)
2. ul. Śląska (pomiędzy ul. Więckowskiego a Pl. Grunwaldzkim)
3. ul. św. Woijciecha (na całej długości - pomiedzy Pl. Zwycięstwa a Jagiellońską)
4. ul. Rayskiego (od Pl. Grunwaldzkiego do Pl. Zamenhofa).
5. ul. Monte Cassino (pomiędzy Pl. Odrodzenia a Pl. Zamenhofa).
6. Koński Kierat (cała długośc - przy okazji wymiana nawierzchni - lub kontrapas tylko asfaltowy)
7. Tkacka (uwagi takie same jak w pkt 6)
8. ul. Felczaka (obok UM, od skrzyżowania z Wąską do Jedności Narodowej / JP 2 Ave.)
9. ul. kaszubska (pomiędzy Pl. Zwycięstwa a Pl. Lotników)
10. Ul. Podgórna (cała długość, mniej przydatna).
11. Wielka Odrzańska (przy Wyszyńskiego na Nowym-Starym mieście).
12. Staromłyńska, Łaziebna, Mariacka (na całej dlugosci)
13. Henryka Pobożnego (przy 2jce - od pl. z Mickiewiczem do Małopolskiej)
14. Jarowita (na całej długości)
15. WAŁY CHROBREGO !!!! (na całej długości, kontrapas niezbędny - choć jego wyznaczenie jest prawie niemożliwe.
16. Janosika (na całej długosci aż do Piotra Skargi).

Kontrapasy rowerowe w Paryżu:


Kontrapas Lubeka:


Pomysł na Kontrapas (na przykładzie ulicy Św. Wojciecha):


Pomysł na Kontrapas (na przykładzie ulicy Śląskiej):


rozgorzała dyskusja na: rowerowy.szczecin.pl/forum